Sunday, January 6, 2013

Ismer

Härmed förklarar jag mig vara anhängare till den politiska lossihrontismen. I lossihrontismen kan man finna drag av anarkism, kapitalism, satanism, kommunism, fascism, ateism, feminism, knutpatriotism, positivism, nationalism - ja, praktiskt taget varje i dag vädertagen ism.

Ni smågrisar som läser detta kan gärna lägga till fler ismer i kommentarerna så utökar jag listan här i posten om jag tycker lossihrontismen kan sägas ha drag av dem. Varför ända in i Valhalla skulle jag låta någon annan definiera det jag är anhängare till? Då går det bara som för feministerna som har ett förfärligt sjå med att avsäga sig principen om kukskatt eller anarkisterna som inte vill veta av några lagar, förutom dem som begränsar kapitalets makt. Och stackars den jävel som tvingas beskriva sig som anarkokapitalistkommunistfeministpatriot. Lossihront har löst problemet.

Lossihrontismen kan vid olika tidpunkter förfäkta olika åsikter som står i strid med varandra, men den är inte en absurdism. Lossihrontismen lever och förfinas hela tiden. Och det bästa av allt är att det bara är Lossihront som bestämmer vad det betyder att vara lossihrontist.

Men om någon svagsint sate får för sig att han nu har hittat den perfekta ismen för sig själv är sannolikheten för att så är fallet ringa. En av lossihrontismens grundprinciper, för tillfället, är nämligen att försöka ta reda på hur saker förhåller sig innan man skriver under dem. Och för söta Satan, hur ska adepten kunna ta reda på vad som försigår i hjärnan på Lossihront? Skapa en egen ism, vet jag. Fast tjänare är ju alltid välkomna, så länge de vet sin plats.

No comments:

Post a Comment